Władze Gminy Czermin
Wójt Gminy Czermin
mgr Sławomir Sidur
ZADANIA WÓJTA GMINY
Do zakresu działania i kompetencji Wójta należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i kierowanie Urzędem Gminy,
- reprezentowanie Gminy i Urzędu Gminy na zewnątrz,
- podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień między gminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- upoważnianie innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wyznaczenie innych osób do podejmowania tych czynności,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- załatwianie wniosków posłów i senatorów, udzielanie odpowiedzi na pytania i interpelacje radnych,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym. które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przez przepisy prawa oraz uchwały Rady Gminy.
Sekretarz Gminy Czermin
ZADANIA SEKRETARZA GMINY
Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego działania i funkcjonowania Urzędu Gminy. W szczególności do zadań Sekretarza Gminy należy:
- zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,
- organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,
- opracowywanie projektów zmian Statutu Gminy i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
- nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał wnoszonych pod obrady Rady Gminy,
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy,
- organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- nadzorowanie przestrzegania terminowości załatwiania spraw obywateli przez Urząd Gminy,
- nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych pracowników Urzędu,
- nadzór spraw związanych z wyborami i referendami,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad stanowiskami pracy określonymi w schemacie organizacyjnym, stanowiącym załącznik do regulaminu,
- pełnomocnik Wójta Gminy ds.profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
- promocja Gminy,
- koordynowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień.
- Rejestr Instytucji Kultury